Profhilo

Her vil du finde alle relevante spørgsmål & svar

Profhilo er et volumenprodukt, der kan bruges i blandt andet ansigt, hænder eller hals til at udglatte fine linjer, opstramning og samtidig genskabe/vedligeholde hudens elasticitet. Profhilo adskiller sig fra andre volumeprodukter idet, at Profhilo er tyndere i konsistensen. Profhilo består af et sukkerstof, der er fri for bindinger, og derfor det reneste volumenprodukt på markedet. Derudover sikrer det også, at produktet glattes ud og fordeler sig jævnt i det behandlede område.

Den nødvendige mængde, der skal til, for at opnå det ønskede resultat er naturligvis en individuel vurdering. Du vil ved forundersøgelsen få et overslag over den nødvendige mængde filler, som behandleren skønner er nødvendig for at opnå det ønskede resultat. Det anbefales dog at få to Profhilo behandlinger i alt med fire ugers mellemrum for et optimalt resultat.

Sammen med behandleren gennemgår du dine ønsker til indgrebet, og herefter vil du undersøges for at finde ud af, hvilken behandling, der vil give det bedste resultat.

Hvad sker der under behandlingen?

Inden behandlingen bliver du sprittet af, og behandlingsområdet markeres. Herefter indsprøjtes Profhilo i det aftalte område, således at det bedst muligt virker som aftalt.

Tiden lige efter behandlingen

Du bør ikke modtage behandlinger med peeling, laser eller ultralyds baserede behandlinger i dagene efter behandlingen, da dette kan ødelægge behandlingens virkning. Profhilo integreres i vævet og allerede efter 3-4 uger efter behandlingen, vil du kunne se synlige resultater. Når du har modtaget 2. behandling, vil du opleve, at fine linjer bliver udglattet, og at du opnår mere elasticitet i huden. Det er meget individuelt, hvor længe behandlingen holder, da det afhænger af hudens tilstand, alder og behandlingsområde. Dog anbefales en behandling hvert år for vedligeholdelse og eller hver 6. eller 8. måned, hvilket kommer an på hudens tilstand.

Der er stor individuel forskel på, hvor smertefuld behandlingen opleves, men behandlingen er som sådan ikke smertefuld. Dog vil bedøvende creme eliminere smerterne i høj grad. Cremen kan du få på når du kommer til klinikken.

Du skal lytte til din krops signaler. Forekommer der ubehag eller smerte, skal du undlade den aktivitet, der fremkalder smerten. Du bør undgå at have hovedet under hjertehøjde.

Sport og træning bør undgås i det første døgn efter behandlingen. Sportsfolk og kvinder skal være opmærksomme på, at disse HA-produkter indeholder en aktiv komponent, der kan give et positivt resultat i en lægemiddelprøve.

Du bør undgå at have hovedet under hjertehøjde, når du sover.

Du bør ikke udsætte det behandlede for sol inden den første hævelse har lagt sig.

Der kan forekomme blå mærker og ømhed fra indstiksstedet på huden. Hvis du er i blodfortyndende behandling, er risikoen for blå mærker øget.

Infektion er en bivirkning, der ses meget sjældent. Hvis du oplever feber, rødme og varme i området, er dette et tegn på infektion, og du skal dermed kontakte klinikken, så vi kan be- eller afkræfte symptomerne, og så en eventuel behandling kan opstartes.

Hævelse

Der kan efter behandlingen forekomme hævelse og let rødme i det behandlede område. Hævelsen og rødmen forsvinder ca. efter 24 timer.

Opdateret 30.11.2023 Version 3.0