Trådløft

Her vil du finde alle relevante spørgsmål & svar

Et trådløft  er en ikke-kirurgisk kosmetisk procedure, der anvendes til at løfte og stramme huden i ansigtet og på halsen. Der er flere grunde til, at nogle mennesker vælger at få et trådløft: mindre invasiv løsning, løft af slappere hud eller forbedret ansigtskontur.

Det er vigtigt at bemærke, at effekten af et trådløft ikke er permanent, og resultatet kan variere afhængigt af individets hudtilstand og alder.

Selve indgrebet kan klares på ca. 30 minutter for hvert område, der behandles. Da du er under lokalbedøvelse, vil du ikke kunne mærke gener eller smerte under forløbet. Trådene bliver sat ind og støtter, så dit ansigt bliver til det ønskede look, du leder efter.

Dagene efter vil huden være lidt øm, og man kan mærke en smule varme og hævelse, forårsaget af den inflammation trådene har skabt. Man kan evt. tage Pamol, hvis man er generet. Grundet hævelsen, vil der gå nogle uger inden, du kan se det endelige resultat. Holdbarheden på trådløftet er 1-2 år, og trådene absorberes 100%.

Du skal forvente at mærke milde smerter og ømhed under indgrebet og i dagene efter operationen. Dette kan lindres med smertestillende medicin.

Kontrol

Du inviteres til en kontrol 3 måneder efter indgrebet, hvor vi kan se dit endelige resultat. Her tages billeder, som sammenlignes med dine billeder inden indgrebet

Du kan allerede dagen efter operationen gå små ture, men mere intens motion, såsom løb og cykling, skal du vente 3-4 uger med.

Der er ingen restriktioner, men de fleste finder det mest behageligt at sove på ryggen de første par nætter. Det er vigtigt at være opmærksom på, at du ikke trækker imod trådene i de første uger, da trådene i så fald kan falde “ned”.

Du vurderer selv, hvornår du kan køre bil igen. Det kræver, at du kan reagere optimalt i enhver situation. Så længe du har smerter, er det derfor ikke tilrådeligt at køre bil. de fleste kan køre bil dagen efter indgrebet.

Du kan umiddelbart genoptage dit arbejde dagen efter indgrebet.

Dagen efter indgrebet kan du gå i bad – uden at gnubbe og vaske direkte på området. Når du efter et par døgn vasker dit ansigt med sæbe, skal du bruge bevægelser der går med trådene, så du ikke risikerer at trække trådene modsat retning af løftet.

Det er normalt, at du er øm i trådenes udbredningsområde, og det strækker sig fra indstikshullet til helt oppe i hårbunden, idet de fleste tråde fæstnes her.

I forbindelse med indgrebet kan man risikere at få blå mærker.

Der kan forekomme infektion ved indstiksstedet til tråden. Det vil syne som en lille bums. Området vil ofte være ømt. Kontakt os, hvis du oplever dette.

Der kommer kun et lille ar på størrelse med et par mm. Arret vil sjældent være synligt efter et par uger.

Huden

Der kan forekomme forbigående indtrækninger i huden. Der kan opstå folder i huden over løftet, men dette er også forbigående og forsvinder typisk inden for 1 uge. Har du folder foran øret inden indgrebet, vil disse formentligt stadig ses efter.

Opdateret 29.11.2023 Version 3.0