Det du SKAL vide om Mindre ingreb

Hvad skal jeg være opmærksom på inden operationen?

Vi anbefaler, at du har læst informationerne her på hjemmesiden inden forundersøgelsen. Skulle du have spørgsmål, kan du skrive dem ned, mens du læser, og medbringe dem ved forundersøgelsen.

Til forundersøgelsen har du ret til en bisidder. På den måde sikrer du, at du ikke overhører vigtige informationer, som du får i forbindelse med forundersøgelsen. Du har faktisk ret til en bisidder.

Hvad sker der til forundersøgelsen?

Forundersøgelsen starter med, at du taler med plastikkirurgen om eventuelle ønsker du har omkring indgrebet. Efterfølgende, vil du blive undersøgt, så det kan afgøres, hvilken behandling, der vil give de bedste resultater. Når dette er bestemt, vil du blive informeret om forløbet fra før til efter operationen.

Du får en betænkningstid på mindst 1 uge, efter forundersøgelsen, før den endelige aftale om operationen er gældende.

Hvordan skal jeg forberede mig til operationen?

Forberedelsen før operationen er vigtig for at du opnår det bedst mulige resultat. Din vægt skal så vidt muligt ligge på BMI 25. Du skal stoppe med at ryge minimum 4 uger før din operation, da det er en af de største faktorer til komplikationer, såsom infektion og dødt væv. Efter operationen, skal du tidligst begynde 4 uger efter, da huden skal nå at hele.

Du skal være opmærksom på, at forskellige typer medicin kan komplicere operationen og kan medføre blødningsproblemer. I forbindelse med forundersøgelsen, skal du derfor tale med speciallægen om, hvordan du skal tage din medicin, før, under og efter operationen.

Når du ankommer til Warberg Klinikken på operationsdagen, bliver du modtaget af din sygeplejerske og vist til den rette stue. Her får du udleveret det operationstøj som du skal have på under indgrebet. Hvis det er aftalt at du skal have beroligende er det nu du får det. Når du har fået taget før-billeder er du klar til at tale med plastikkirurgen. Efter optegning af det planlagte område, er du klar til operation.

Din behandling vil foregå med lokalbedøvelse og vil tage fra 30 minutter til en time. Du vil være bevidst om, hvad der sker men du vil ikke opleve smerter. Der vil blive fjernet eventuel hudtumor og lidt ekstra hud omkring det uønskede modermærke. Arret kommer til, at være så usynligt som muligt og huden syes sammen med tynd tråd.

Når operationen er slut, hviler du i ca. 10 minutter. Du kan derefter tage hjem, og i de fleste tilfælde må du gerne selv køre bil efter operationen.

Hvad sker der, lige efter operationen?

Du kan tage hjem allerede 10 minutter efter operationen, hvor du i mange tilfælde må kører bil selv.
Du vil opleve, at lokalbedøvelsen vil virke i følgende timer efter operationen. Derfor vil du få en panodil behandlingen, så du kun vil opleve lette smerter.

Du vil efter operationen blive informeret om, der er anvendt selvopløselige tråde, eller du skal have dem fjernet. Du vil modtage et tilbud kontrol efter 7-10 dage, hvor vi undersøger hvorvidt alt er som det l være og evt fjerner tråde. Du skal komme 3-6 måneder efter operationen til en kontrol hos plastikkirurgen. Den præcise tid aftales ved udskrivelsen, eller ved senere opkald.

Hvilke risici er forbundet med operationen?

En Infektion ses sjældent, men det kan ikke udelukkes. Det vil kræve en antibiotika behandling. Hold øje med om infektionen, der vil være synlig, typisk efter 1-2 uger, der medfører rødme og hævelse, med tiltagende smerter og feber.

Er der noget jeg skal undgå, efter operationen?

Du skal du lytte til din krops signaler. Forekommer der ubehag eller smerte, skal du undlade den aktivitet der fremkalder smerten. Du kan allerede dagen efter operationen gå små ture, men mere intens motion, såsom løb og cykling, skal du vente 2-3 uger med. Mere krævende sportsaktiviteter, såsom styrketræning, skal du vente med til 6-8 uger efter operationen.

Version 1.1

Disclaimer
Ved kosmetiske behandlinger og skønhedsoperationer, tages der forbehold for, at resultater kan variere i forhold til den behandledes udgangspunkt. Enhver klient vil have et unikt udgangspunkt, hvilket betyder at resultatet efter en behandling altid vil variere i forhold til dette. Vi garanterer professionel behandling af uddannet personale, men kan ikke garantere at slutresultatet er sammenligneligt med andre personers resultater af samme behandling. Vi tager udgangspunkt i den enkeltes udgangspunkt og vil altid skabe de bedst mulige resultater ud fra dette.

Øvre ansigt

Maveskindsoperation
Mommy Makeover

Spar 40% på alle kosmetiske skønhedsbehandlinger

Bliv medlem af Warberg Loyalty og få 40% rabat på alle injektionsbehandlinger, så ofte* og så længe DU ønsker.

Som medlem får du også op til 40% på udvalgte produkter i vores webhsop.

You have Successfully Subscribed!