Få foretaget en brystreduktion hos Warberg Klinikken

Formålet med en brystreduktion er at reducere størrelsen og forandre formen på brysterne. Store bryster kan tynge i hverdagen, både fysisk på grund af vægten og psykisk på grund af de gener de kan medføre.
Store og tunge bryster hos kvinder kan nemlig medføre rygsmerte, nakke- og skuldersmerter. Kvinder med store bryster kan desuden føle sig utilpasse, på grund af udseendet, da en stor barm kan resultere i at kroppen fremstår uharmonisk. Tunge bryster medfører som regel at brystvorterne kommer til at sidde lavt placeret i forhold til deres oprindelige placering. De fleste kvinder med store bryster ønsker derfor både en reducering af størrelsen, samtidig med et løft af brystvorterne

Hvad er formålet med en brystreduktion?

Man kan ikke garantere at følge-smerterne ved at have store bryster, forsvinder helt, men formålet med en brystreduktion er at mindske disse gener.

Man vil opleve at brysterne bliver mindre og vi regner resultatet som værende permanent. Man skal dog tage forbehold for de naturlige ændringer i kroppen, som kan komme med tiden. Det kan være naturlig ældning, eller hvis man tager på, hvilket kan betyde at brysterne vokser igen.

Oplever du?
Smerter i nakken
Smerter i skuldrene
Smerter i og omkring brystet
Problemer med at motionere på grund af stor barm
Dybe mærker i skulderen efter at have haft bh på
Svamp under brysterne

Brystreduktion – hvad skal du være opmærksom på?

Du kan først få foretaget en brystreduktion 6 måneder efter at du har sluttet amning, hvis du har fået barn.
Du skal også være opmærksom på, at mulighederne for at kunne amme et barn kan påvirkes ved en brystreduktion. Du må ikke være væsentlig overvægtig, derfor må din BMI ikke være over 30. Vi anbefaler derfor at du beregner din BMI, før du overvejer en operation. Operationen foregår i fuld bedøvelse, og du vil være indlagt til dagen efter.

Ofte stillede spørgsmål ved en brystreduktion

Kosmetiske behandlinger

Når folk hører om behandlinger, som filler, så ved de fleste godt, at det er midler til kosmetiske skønhedsbehandlinger. Herunder kan du blive klogere på forskellene og effekten af behandlingerne.

Øvre ansigtsbehandlinger

Mellem ansigtsbehandlinger